De ce vor norvegienii să construiască o serie de poduri subacvatice

de: Bogdan Cristea
26 07. 2016

Podurile subacvatice ar urma să rezolve o problemă importantă a norvegienilor.

Fără îndoială, fiordurile sunt principalul obiectiv turistic a Norvegiei, acestea atrăgând un număr mare de persoane în fiecare an. Însă pentru cetățenii țării, fiordurile por reprezenta în anumite situații și obstacole greu de depășit. Fiordurile sunt o serie de golfuri maritime înguste, sinuoase și intrate adânc în uscat, cu maluri abrupte și înalte, ceea ce înseamnă că șoferii care vor să le parcurgă vor avea parte de multe probleme și vor fi de multe ori nevoiți să apeleze la bacuri.

Guvernul vrea să rezolve această problemă prin intermediul unor poduri subacvatice plutitoare, care vor fi situate la aproximativ 30 de metri sub apă. Acestea vor fi atașate de o serie de pontoane plutitoare, care le vor menține la o adâncime constantă, iar în anumite situații, vor fi chiar atașate de marginile fiordurilor, pentru o stabilitate mai mare. Fiecare dintre aceste poduri va fi alcătuit din două tuburi, prin care vor circula mașini pe fiecare sens, pe două benzi.

După cum scrie site-ul Inhabitat, construcțiile se vor asemăna foarte mult cu tunelurile actuale. Având în vedere faptul că Norvegia găzduiește în acest moment în jur de 1.150 de tuneluri destinate traficului, viitoarele construcții nu vor reprezenta o noutate pentru șoferii din țara scandinavă. Desigur, odată ce știrea a început să circule pe internet, mulți s-au întrebat de ce norvegienii preferă aceste poduri subacvatice în schimbul unor poduri suspendate tradiționale.

Răspunsul este unul relativ simplu: fiordurile sunt prea adânci și prea late, iar podurile clasice ar putea fi afectate de valuri și de alte fenomene. Mai mult decât atât, ele ar putea încurca activitățile Marinei, care folosește uneori fiordurile în timpul exercițiilor. Podurile subacvatice, de cealaltă parte, nu i-ar încurca pe marinari, însă va fi nevoie de mai multe studii și de o serie de teste efectuate pentru a-și demonstra rezistența în apele învolburate ale Norvegiei. Autoritățile ar dori să investească în jur de 25 de miliarde de dolari în acest proiect, pe care vor să-l termine până în anul 2035.